Tuesday, June 30, 2009

Hari Belia Penang..DAPSY melalak & menyanyi


DAPSY P Pinang kesal k'jaan negeri diketepikan
Jun 29, 09 4:08pm
Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) Pulau Pinang kecewa kerana kerajaan negeri telah diketepikan dalam penganjuran sambutan Hari Belia Negara 2009 peringkat negeri.

Sambutan tersebut dianjurkan oleh Pejabat Pembangunan Negeri Pulau Pinang dan Jabatan Belia dan Sukan Negeri Pulau Pinang - kedua-duanya terletak di bawah arahan dan pentadbiran kerajaan persekutuan.

Dalam satu kenyataan bersama, Timbalan Ketua DAPSY negeri, Lau Keng Ee dan Setiausaha DAPSY negeri, Ng Wee Aik berkata program yang begitu bermakna untuk para belia, telah dianjurkan di negeri Pulau Pinang

Bagaimanapun, mereka kesal kerana wakil kerajaan negeri Pulau Pinang tidak dijemput, termasuk Ketua Menteri, Lim Guan Eng dan Exco Belia dan Sukan negeri, Lydia Ong Kok Fooi.

Menurut mereka, program tersebut telah diadakan dari jam 9 pagi lagi di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Pada jam 8 malam hari yang sama, suatu perhimpunan Hari Belia Negara 2009 peringkat negeri Pulau Pinang berlangsung di tempat yang sama.

Perhimpunan tersebut telah dirasmikan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek. Antara tetamu khas yang hadir termasuk ADUN Bertam, Zabariah; pegawai kemajuan negeri Pulau Pinang, pengarah belia dan sukan negeri dan presiden Majlis Beliau Pulau Pinang.

Semua 21 badan gabungan Majlis Belia Negeri Pulau Pinang dijemput dan jumlah peserta daripada persatuan belia setempat yang hadir adalah kira-kira 1,000 orang. Dalam perhimpunan tersebut, beberapa anugerah beliau negara peringkat negeri Pulau Pinang, dikurniakan kepada belia dan persatuan belia negeri.

Hari Belia kali ini diadakan di IKBN Bukit Mertajam .Tiada lagi penjualan arak berlaku seperti mana dahulu di Autocity anjuran kerajaan negeri

Ini DAP jangan dok cakap banyak dan melalak pulak pasal isu Hari Belia Peringkat Negeri PP ini Ahad lepas. Sudah lupa ka dahulu semasa kerajaan negeri anjurkan aktiviti Hari B elia sebegini di Auto City Juru , banyak orang membuat aduan kerana berlaku penjualan tin minuman arak secara berleluasa dan isu ini cukup sensitif untuk orang beragama Islam . MAIPP,Menteri KBS dahulu Ismail Sabri ,MBM juga komplen dan mengecam di dalam suratkhabar mengenai isu ini dan seperti menggalakan belia kita untuk minum arak selain tidak peka sensitiviti belia Islam yang turut menghadiri majlis itu.

DAPSY jangan dok buat lupa pulak kerana kegagalan kerajaan negeri menghalang aktiviti penjualan arak secara terbuka arak jenis 'Shandy Anglia' RM3.00 untuk dua tin jelas merupakan satu tindakan yang merosakkan anak bangsa kita.

Kalau DAPSY menggesa mengambil tindakan terhadap jabatan terbabit kerana mengagalkan slogan 1 Malaysia yang diilhanmkan Najib , adakah kerajaan negeri PP mengambil tindak terhadap peniaga yang menjual arak pada Hari Belia yang lepas dahulu di AutoCity??

Sumber dari Pejuang Bangsa

No comments: